środa, 21 grudnia 2016

Blogowanie na 100% - wywiad z Magdą, czyli blogerką bezgranicznie zakochaną w Sherlocku...

Witajcie kochani tego zimowego, niezwykłego dnia :)
Jak pewnie wiecie wraz z grupą świetnych, wesołych dziewczyn, które prowadzą różnorodne blogi postanowiłyśmy przejść na ciemną stronę blogosfery i uknułyśmy pewną akcję mającą na celu wspólną współpracę, która ma przybliżyć czytelnikom naszych blogów nas samych oraz innych autorów blogów. Jakiś czas temu na paru blogach pojawił się post dotyczący 100 książek, które chciałabym przeczytać, który powstał właśnie dzięki akcji Blogowanie na 100%. Dziś chciałabym was zaprosić do przeczytania mojego wywiadu przeprowadzonego z Magda - autorką bloga: https://magdoszopedia.blogspot.com/, która jest niezwykle wesołą, pełną dystansu do siebie osobą, która bezgranicznie kocha Sherlocka, o którym serial, właśnie dzięki niej, zaczęłam oglądać. Mam nadzieję, że choć trochę przybliżę wam jej osobę!


Wywiad zaczęłyśmy od standardowego pytania.

Ja: Jak zaczęła się twoja przygoda z blogowaniem?

Magda: Zaczęła się dość typowo, bo pierwszy blog założyłam z ciekawości (i trochę się nudziłam). Po roku zaczęłam prowadzić drugi blog, ponieważ ten pierwszy nie spełniał moich oczekiwać, a w zeszłym miesiącu postanowiłam "zaszaleć" i tak oto powstała Magdoszopedia

Drugie pytanie dotyczyło Scherlocka, którego Magda uwielbia, a i mi się bardzo spodobał :)

Ja: Zauważyłam u ciebie posty o Sherlocku. Co takiego widzisz w tym serialu? A może raczej postaci?

Magda: Cóż, początkowo podchodziłam do tego serialu sceptycznie, jednak z czasem odkryłam, że jest to fenomenalna produkcja. Uwielbiam w niej to, że ciągle coś się dzieje, są momenty do śmiechu, ale też te poważne lub smutne. Według mnie najbardziej niesamowite jest, to, że w tym serialu można dopatrzeć się wielu nawiązań do utworów Dayle'a oraz kultury brytyjskiej. Oglądając go (jak również czytając ciekawostki oraz inne rzeczy tego typu) mam szansę poczuć się jak detektyw i daje mi to dużo radości. Sama postać Sherlocka mnie fascynuje, ponieważ jest on niezwykle inteligentny, tajemniczy i zaskakujący. Stanowi typ człowieka, którego chciałabym poznać w prawdziwym życiu

Czy potrafilibyście przejść obojętnie i nie sprawdzić, co takiego ma w sobie ten serial, kiedy czytać tak pełną entuzjazmu odpowiedź?

Ja:Co takiego daje Ci blogowanie?

Magda: Blogowanie daje mi możliwość zrobienia czegoś ze sobą. Uczy mnie obowiązkowości, ale również sprawia wielką radość. Ponadto pozwala mi poprawiać mój język oraz styl pisania, a jest to dla mnie bardzo ważne ^^

Sądzę, że blogowanie naprawdę poprawia nasz język i daje sporo szczęścia. Odkąd założyłam bloga zauważyłam dużą poprawę w tym aspekcie, a odpowiedź Magdy utwierdziła mnie w tym przekonaniu.

Ja: Gdzie szukasz pomysłów na swoje posty?

Magda: Myślę, ze wszędzie wokół mnie. Z recenzjami miałam styczność przez bardzo długi czas i w końcu stwierdziłam, że nie zaszkodzi mi spróbować. Jeśli chodzi o tytuły postów, to staram się, aby odzwierciedlały daną książkę, film lub serial, a jednocześnie brzmiały zabawnie i przyciągały uwagę. Czasami wystarczy cytat, czasem przypadkowe słowa znalezione w internecie, a innym razem muszę chwilę pomyśleć

Magda jest ciekawą, kreatywną osobę, która ma wielką pasję i życzę jej z całego serca, by ją pielęgnowała :)


Ja: Czy kiedykolwiek spotkałaś się z krytyką związaną z twoją blogerską działalnością?

Magda: Bądźmy szczere, moje grono czytelników jest dość wąskie, ponieważ nie znam wielu osób działających w blogosferze, więc czasami czuje się jakbym pisała sama dla siebie. Musze przyznać, że bardziej brakuje mi jakichkolwiek opinii, a konstruktywna krytyka potrafi otworzyć oczy na kwestie, których wcześniej się nie zauważało

Jeśli jeszcze nie mieliście styczności z blogiem Magdy, to w swoim imieniu Was na niego zaprasza. Kto wie, może znajdziecie coś tam dla siebie? 

Ja: Czy czytasz literaturę klasyczną?

Magda: Jedynie wtedy, kiedy muszę, ponieważ ten gatunek po prostu do mnie nie przemawia. Czytanie tego typu książek wymaga znajomości historii i znaczenie słów używanych w tekstach, a to potrafi być kłopotliwe. Dlatego, jeśli chodzi o klasyki to ograniczam się wyłącznie do lektur.

Mam teraz takie pytanie do Was - czy czytacie literaturę klasyczną, a może to nie wasza bajka?

Ja: Wyobraź sobie, że mogłabyś przenieść się do wybranego fantastycznego świata, gdzie byś się wybrała?

Magda: Oczywiście do świata wykreowanego przez J.R.R Tolkiena, czyli do Śródziemia, ponieważ ze wszystkich światów fantasy, z którymi miałam dotychczas styczność ten uważam za najbardziej niezwykły, dokładny i interesujący

Aż wstyd przyznać, ale jeszcze nigdy nie czytałam książek Tolkiena. Najwyraźniej nadszedł czas by to zmienić :)

Ja: Czy wiążesz swoją przyszłość z pisaniem?

Magda: Myślę, że będę je traktować wyłącznie jako hobby, ponieważ nie ma co się łudzić, ciężko jest zaistnieć na rynku pisarskim. Zresztą, chcę traktować pisanie jako odskocznię od tego co robię na co dzień oraz przyjemność, a nie zwyczajną pracę.

Magda pisze w ciekawy sposób. Jej posty czytam z wielką przyjemnością i mam nadzieję, że tak zostanie.

Ja: Czy czytasz fanfiction`y?

Magda: Kiedyś czytałam sporo w klimacie Harry'ego Pottera, jednak przez spory okres czasu zaprzestałam czytanie fanfiction. Dopiero w zeszłym tygodniu do tego wróciłam i czytam sobie fanfiki sherlockowe

Zanim zaczęłam wywiad, przygotowałam sobie parę pytań. Nie spodziewałam się, że Magda swoimi odpowiedziami da mi pomysły na kolejne :)

Ja: O Harry Potter jakie są twoje odczucia do serii książek i filmów?

Magda: Cóż, myślę, że tzw. Prawdziwi Potterheadzi będą mnie gonić z widłami, ale serię przeczytałam jesienią zeszłego roku i już uważam się za Potterheada. Według mnie są to książki cudowne i niesamowite, ponieważ ukazują życie pod pozorem magii. Filmy również uważam za niesamowite, jednak nie jestem w stanie przeboleć kompletnej zmiany charakteru Ginny Weasley. Tego twórcą nie wybaczę

A co wy myślicie o Harrym? Niedługo zaczynam przygodę z tą serią i jestem ciekawa waszych opinii.

Ja: Gdybyś miała szansę spotkać się ze swoim ulubionym autorem, jakie zadałabyś mu pytanie?
Magda: Tylko jedno? Myślę, że zadałabym Tolkienowi tyle pytań, że uciekłby ode mnie przy pomocy orłów xD

Pomogłabym Ci go złapać Madziu :)

Ja: Jakie były twoje odczucia związane z tym projektem? Czego się spodziewałaś?
Magda: Tak naprawdę ten projekt od początku stanowił dla mnie zagadkę i nie miałam pojęcia czego się po nim spodziewać

Wszystkich chętnych blogerów do udziału w akcji zapraszam do skontaktowania się z Olą na adres e-mailowy: alexa25700@gmail.com, gdzie otrzymacie wszystkie informacje.

Ja: Czy otrzymujesz od swoich bliskich wsparcie w prowadzeniu bloga?
Magda: Tak. Moi rodzice mnie wspierają w tym co robię, a Caro czasami zagląda na bloga

Wsparcie bliskich jest ważne :)

Ja: To tak na koniec- czy widzisz siebie za 25 lat aktywnie działającą na blogu?
Magda: Nie mam najmniejszego pojęcia do czego zmierza moje życie i nie jestem w stanie odpowiedzieć teraz na to pytanie, ale właśnie zarymowałam sobie, a to już coś

Kochani, to koniec wywiadu, który przeprowadziłam z Magda (Leną). Powstał on dzięki akcji Blogowanie na 100 %, gdzie w II etapie za zadanie mieliśmy przeprowadzić wywiad z innym blogerem. Mam nadzieję, że wam się spodobał. Przyznam szczerze, że decydowanie lepiej czułam się w roli dziennikarki. Przeprowadzanie wywiadów nie jest trudne, ale już odpowiadanie na pytania przysparza trochę problemów. Mimo wszystko świetnie się bawiłam i mam nadzieję, ze jeszcze kiedyś opublikuję rozmowy z innymi blogerami. Jeśli jesteście ciekawi wywiadu przeprowadzonego ze mną przez Olę, to pojawi się on 24 grudnia na blogu: http://olabylexi.blogspot.com/.

Wesołych, radosnych świąt Wam życzę kochani <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.