piątek, 6 października 2017

#172 Art & Soul - Brittainy C. Cherry ~W miłości nie ważne jest, jak bardzo jesteśmy poobijani. Liczy się tylko to, czy potrafimy zaakceptować swoją przeszłość....~


Miłość skrada się powoli, otula nas swoim pięknem i łączy z osobą, o której być może nigdy nie pomyślelibyśmy, że jest nam przeznaczona. Mówi się, że to właśnie te uczucie jest najważniejsze. Podobno najbardziej kochamy osobę, która ukazała nam magię tego cudownego uczucia. Nie wiem, jak wy, ale uważam, że to kłamstwo. Pierwsza miłość wcale nie musi być tą ostatnią, ale właśnie ta ostatnia jest najpiękniejszą. Czasami w naszym życiu pojawia się ktoś, kto zmienia wszystko. Ukazuje nam nowy, lepszy świat, zmusza do wykonania niebezpiecznego skoku znad samej przepaście, a tymczasem właśnie on stoi na samym dole, aby nas złapać i zapewnić bezpieczeństwo. Miłość wcale nie łączy ludzi od pierwszego wejrzenia, ale powoli wytwarza więź, której nic nie może zniszczyć. Wszystkie kłamstwa, intrygi i problemy łatwiej pokonać, kiedy obok nas stoi osoba, która zawsze nas wesprze i stanie z nami do walki. Zapewni bezpieczeństwo i sprawi, że już nigdy nie będziemy sami. Obejmie swymi ramionami i pokaże, jak unieść się ponad ziemię. Miłość to najpiękniejsze uczucie, jakie istnieje. Choć możemy mówić, że to nie dla nas, to tak naprawdę w głębi duszy, pragniemy mieć obok siebie kogoś, kto przytuli w najtrudniejszych chwilach i pomoże pokonać wszelkie przeciwności. Nie zliczę, ile razy słyszałam o twórczości Brittainy C. Cherry. Czytelnicy na całym świecie, że historie przez nią stworzone rozbijają serce na miliardy kawałeczków oraz niosą nadzieję. Szczerze mówiąc, czułam lęk przed sięgnięciem po jakąkolwiek powieść autorki. Bałam się, że mnie zawiedzie. Kilkanaście miesięcy temu zakupiłam jedną z książek pani Cherry, a dopiero niedawno po nią sięgnęłam. ,,Art & Soul" to powieść, która skrada serce, wzrusza do samego rdzenia duszy i ukazuje piękno miłości. Magiczna, niesamowita, poruszająca - nie zliczę, ile razy próbowałam powstrzymać łzy, aby za chwilę na mojej twarzy zagościł uśmiech. Zapraszam do zapoznania się z recenzją!

,,Jednak moje serce... Moje serce wierzyło w spokojny, prosty rodzaj miłości. W miłość, która została stworzona przed czasem, większą niż nałożone na nas ograniczenia. W miłość, której nie hamował wiek, która nie miała barier, która dotyczyła jedynie dusz dwojga ludzi. Moje serce nie pozostawiało mi wyboru. ,,Kochaj otwarcie", szeptało. ,,Kochaj bezwarunkowo", błagało. ,,Kochaj mimo trudności", uczyło. ,,Kochaj w tej chwili". To było jednocześnie straszne i piękne, prawda? Kiedy serca nie obchodziło to, co myślała głowa."

W szkole średniej byłam młodą, niepozorną artystką.
Nie zauważano mnie. Pomijano. Olewano.
Teraz jestem Arią Watson... „Tą” dziewczyną.
Jedna zła decyzja i zostałam zauważona – przypięto mi etykietkę puszczalskiej. Zostałam zdzirą.
Śmieciem.
I już nigdy nie będę niewidzialna.
Szczególnie dla Leviego Myersa. Był dziwnym chłopakiem o pięknej duszy, który zaakceptował i zrozumiał ukrytą w moim wnętrzu zbolałą dziewczynę.
Nie planowałam się zakochać. Jednak czy mogłam oprzeć się jego obietnicom? Przebaczeniu? Przyszłości, o której już prawie przestałam marzyć?
Byliśmy rozbici. Poznaczeni bliznami. Byliśmy dziwni i piękni zarazem.
Byliśmy dwiema zagubionymi duszami, które trzymały się jedynej rzeczy mogącej je spoić.
Siebie nawzajem.

,,Nie wiedziałam, czy mogę cokolwiek powiedzieć, by go pocieszyć. Nie sądziłam nawet, że powinnam próbować. Może nie chodziło o sklejanie złamanych serc. Może chodziło o kochanie pokruszonych odłamków takimi, jakie one były."

Aria Watson przez całe życie była niewidzialna. Oprócz najlepszego przyjaciela i kilku niezbyt bliskich znajomych nikt nie zwracał na nią uwagi. Nikt nie potrafił jej zrozumieć. Jedynym, co codziennie motywowało ją, aby wstała z łóżka była sztuka. Mówiono o niej, że jest artystyczną duszą, niezrozumianym twórcą, który ukazuje inne wymiary rzeczywistości. O Arii nikt nie pamiętał, aż pewnego dnia chłopiec, w którym od dawna była zauroczona, zwrócił na nią uwagę...
Ta noc szybko się skończyła, a o poranku dziewczyna została opuszczona. Została sama, a przynajmniej tak myślała. Pod jej sercem zakiełkowało coś, co zmieniło całe jej życie...
Już nie była niewidzialną, spokojną Arią...
Stała się ,,Tą dziewczyną". Zdzirą, która nie potrafi się kontrolować. Zwykłym śmieciem, który nie zasługuje na szacunek...
Od tego czasu Aria już nigdy nie była niewidzialna...
Przerażona dziewczyna codziennie musiała mierzyć się z bolesnymi docinkami ze strony rówieśników, pogardą rodziców i rodzeństwa. Została sama - nikt już jej nie chciał. Została wyrzucona poza margines społeczny. Myślała, że już zawsze będzie samotna, aż pojawił się ON...
Levi Myers był pięknym chłopcem o niesamowitym sercu. Muzyka płynęła w jego żyłach. Był istotą ze snów - zbyt idealny, aby mógł istnieć...
Levi przeprowadził się do swojego ojca, aby rozpocząć nowe, samodzielne życie. Pragnął naprawić dawno zaprzepaszczony kontakt z tatą, ale kiedy już do niego wrócił, nic nie było takie, jak sobie wyobrażał. Ten piękny chłopiec został wrzucony w sam środek okrutnej bitwy o ludzkie życie, gdzie już nikt nie miał siły walczyć. Jedyną osobą, która wydawała się go rozumieć, była ONA...
Wspólny projekt połączył ich złamane serca. Ukazał, że nigdy nie wolno tracić nadziei. Myśleli, że nic nie stanie im na drodze, ale życie nigdy nie jest proste...

,,Nasz drugi pocałunek nie był ani trochę podobny do pierwszego. Kiedy wargi Leviego odnalazły moje, załkałam. Czułam, jak smutny był, gdy mnie całował, i to mnie zasmuciło. Czułam, że jego łzy mieszają się z moimi, kiedy nasze usta się zetknęły. Staraliśmy się ze wszystkich sił żyć tu i teraz, w ciemności, razem. Oboje byliśmy załamani. Byliśmy zmęczeni egzystencją, ale dzisiaj całowaliśmy nasze popękane serca. Całowaliśmy z obawą. Z gniewem. Ze wszystkimi uczuciami. Po czym całowaliśmy się jeszcze mocniej. Byliśmy znużeni, ale byliśmy razem, tworząc własny rodzaj sztuki. Staliśmy się arcydziełem stworzonym z dwóch samotnych dusz. Kolor w naszych oczach zmętniał, ponieważ wiedzieliśmy, że niekiedy najpiękniejsze dzieło sztuki tworzone było z najmroczniejszego zakątka duszy."

,,Art & Soul" to rozdzierająca serce, wzruszająca do rdzenia duszy historia, której nie można zapomnieć. Piękna, poruszająca, emocjonująca - Brittainy C. Cherry stworzyła opowieść, która hipnotyzuje swoją magią, zmusza umysł do zatańczenia w rytm cudownej sztuki i ukazuje siłę, która każdy z nas posiada, a o której tak często zapominamy. ,,Art & Soul" mówi o przebaczeniu - zarówno tym, którzy nas zranili, jak i samym sobie - decyzjach, które, choć mimo tego, że są właściwe, to rozbijają człowieka na miliardy maleńkich kawałeczków, drugich szansach, których każdy z nas potrzebuje oraz miłości rosnącej w harmonii muzyki i malarstwa. Historia Arii i Leviego to jedna z najpiekniejszych i najbardziej poruszających pozycji, jakie przeczytałam w całym swoim życiu. Nie zliczę, ile razy musiałam odłożyć tę powieść na bok, zaczerpnąć głęboko powietrza i uspokoić zszargane emocje. Płakałam, śmiałam się, ale przede wszystkim przeżywałam - głęboko i z całym sercem tę książkę. Jestem pewna, że w niedalekiej przyszłości sięgnę po inne pozycje z twórczości autorki, ponieważ jeśli każda z nich jest napisana w tak wyśmienity, intrygujący sposób, to nie mam żadnego wyboru - muszę zanurzyć się w rytmie jej historii, poznać tych, którzy czekają na odkrycie i oczarować się urokliwością oraz pięknem, które ze sobą niosą. ,,Art & Soul" zniszczyła mnie, ale równocześnie uzdrowiła!

,,Czasami trzymanie się za mały palec, było najlepszym rodzajem trzymania. Czasami pocałunek w czoło, był najlepszym rodzajem pocałunku.I czasami tymczasowa miłość, była najlepszym rodzajem miłości."

Aria Watson nigdy nie spodziewała się, że w ciągu paru chwil, znajdzie się na językach uczniów całej szkoły, do której uczęszcza. Zawsze niewidzialna i niepozorna, stała się największą sensacją. W ciągu paru dni jej życie całkowicie się zmieniło i już nigdy, nie miało być, takie same, jak wcześniej. Popełniła jeden błąd, zaufała niewłaściwej osobie, a później sama musiała zmierzyć się ze wszystkimi konsekwencjami. Nie mogła liczyć na nikogo - rodzina się od niej odwróciła, koledzy i koleżanki zaczęli wyzywać. Została sama, aż pewnego dnia w jej życiu pojawił się Levi. Aria to postać niezwykle oryginalna - nastolatka, która próbuje ukryć swoją wrażliwość, walczy sama ze wszystkimi problemami. Zadziorna, sarkastyczna, a przy tym niesamowicie delikatna - szesnastolatka, która staje naprzeciw hordzie okrucieństwa napierającej na nią ze wszystkich stron. Jedynymi osobami, którym może zaufać, są jej najlepszy przyjaciel Simon i nowo przybyły do miasteczka chłopiec o pięknej duszy - Levi. Aria będzie musiała podjąć wiele decyzji, które wielokrotnie zniszczą jej serce. Czy kiedykolwiek zdoła się pozbierać? Levi przyjechał do obcego miasteczka, aby odnowić kontakt z ojcem, którego nie widział wiele lat. Kiedyś byli ze sobą blisko, dziś praktycznie się nie znają. Ten młody mężczyzna musiał radzić sobie od wielu lat z pogarszającą się chorobą matki, ale teraz jedynym rozwiązaniem, które może ocalić zarówno ją, jak i jego jest przeprowadzka. Levi wie, jak to jest być dziwadłem, dlatego, kiedy poznaje Arię, wie, z czym się boryka. Żadne z nich nie spodziewało się, że połączy ich coś więcej - uczucie, które pomoże im się podnieść po każdym upadku. Czy dwie zranione dusze mogą znaleźć w sobie ocalenie?

,,Levi: Estetyczny - przymiotnik: piękny, gustowny.Ja: Możesz zastosować ten wyraz w zdaniu?Levi: Wyglądałaś estetycznie, kiedy przyszłaś dzisiaj na matematykę w niedopasowanych skarpetkach."

,,Art & Soul" to powieść, która miota naszymi emocjami niczym najsilniejszy wicher. Niszczy bariery, którymi się otoczyliśmy i każe nam otworzyć się na piękno i nadzieję, które w sobie ma. Rozdzierająca serce historia, pełna niesłabnącego optymizmu i ukazująca, że czasami kochać, to oznacza pozwolić odejść. Niesamowicie ciepła, urokliwa, wzruszająca - przygotujcie się na książkę, o której nie będziecie mogli zapomnieć. Czy jesteście gotowi poznać historię Arii i Leviego, a zarazem zajrzeć w głąb samego siebie? ,,Art & Soul" ukaże wam to, co jest w nas najpiękniejsze, a zarazem to, o czym tak często zapominamy. Z ręką na sercu, mogę wam polecić tę powieść. Nie zawiedziecie się!

Tytuł: Art & Soul
Autor: Brittainy C. Cherry
Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek
Wydawnictwo: FILIA
Data wydania: 16 marca 2016
ISBN: 9788380750876
Liczba stron: 392
Ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.