poniedziałek, 23 maja 2016

#34 Akademia Dobra i Zła. Długo i Szczęśliwie - Soman Chainani




Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, w maleńkim miasteczku żyły sobie dwie dziewczynki. Jedna piękna i dobra, druga brzydka i zła. Różniły się od siebie wszystkim, ale nie przeszkadzało im to w przyjaźni, którą nawiązały. Zostały zabrane do Akademii Dobra i Zła. Tylko że zaszła pomyłka. Sofia trafiła do Zła, a Agata do Dobra. Dziewczynki zaczęły się od siebie coraz bardziej oddalać. Pomiędzy nie wszedł przystojny książę Tedros i poróżnił przyjaciółki. Czytelniczki miały już dwa zakończenia swojej baśni. Najpierw dobra księżniczka Agata wybrała złą czarownicę Sofię i podzieliła chłopców i dziewczęta. W szkole zapanował chaos i tylko dziewczęta mogły to zmienić. Za drugim razem Agata wybrała Tedrosa, a Sofia ożywiła Złego Dyrektora swoim pocałunkiem. Właśnie w ten sposób najlepsze przyjaciółki stały się zaciekłymi wrogami. Teraz nadszedł przeraźliwy czas baśni. Zło powróciło i zmienia stare baśnie. Akademia Dobra i Zła zniknęła. Zostało samo Zło. Agata i Tedros mają parę tygodni, by przekonać Sofię do zniszczenia pierścienia Dyrektora i uratowania puszczy. Dziewczynki dostały nową szansę na dokończenie swojej baśni. Pytanie, jak się ona zakończy. Przychodzę dziś do Was z recenzją ostatniego tomu trylogii o Agacie i Sofii pt. ,,Akademia Dobra i Zła. Długo i Szczęśliwie". Zapraszam do zapoznania się z nią.



,,Każda baśń musi się zakończyć."


Zapierający dech w piersiach finał bestsellerowej trylogii Akademia Dobra i Zła, w którym to, co stare, staje się nowe, a Sofia i Agata muszą walczyć z przeszłością i teraźniejszością, by znaleźć najlepsze zakończenie swojej baśni. Sofia i Agata, dawniej najlepsze przyjaciółki, sądziły, że zakończenie ich baśni zostało przypieczętowane, gdy ich drogi się rozeszły. Teraz, jednak gdy dziewczęta zostały rozdzielone, Zło zatriumfowało, a Dobro znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Czyżby Opowieść o Sofii i Agacie miała zostać napisana na nowo, podobnie jak inne baśnie? Agata i Sofia muszą współpracować, by ocalić to, na czym im zależy, ale czy nie okaże się to zbyt trudne? Czy zdołają ponownie się zaprzyjaźnić? I czy nowe zakończenie będzie ostatecznym Długo i Szczęśliwie, do którego obie dążą? W niezwykłej opowieści Somana Chainani'ego, zamykającej jego niesamowitą trylogię, znajdziecie przygody, humor, romans i jeszcze więcej zaskakujących zwrotów akcji niż do tej pory.
,,Im bardziej ścigasz światło, tym więcej ciemności znajdujesz."

,,Akademia Dobra i Zła. Długo i Szczęśliwie" to ostatni tom niesamowitej, magicznej trylogii, która zawładnęła moim sercem. W ten sposób zakończyła się moja cudowna podróż w świat baśni, ale wiem, że z wielką chęcią i wzruszeniem będę powracała do tej fantastycznej serii. Soman Chainani stworzył piękną baśń, która pozwoliła mi powrócić do dzieciństwa i przypomnieć sobie wszystkie niesamowite bajki. Powiem szczerze, że napisanie tej recenzji przychodzi mi z wielkim trudem. Wciąż nie mogę uwierzyć, że to koniec. Autor znalazł się na samym szczycie moich ulubionych pisarzy. Akcja jak zwykle gna do przodu, a fabuła odkrywa przed nami stare tajemnice oraz wprowadza nas do pięknego, brutalnego świata baśni. Sekrety, nienawiść, miłość — to wszystko znajdziemy w tej książce. O bohaterach jak zwykle opowiem w oddzielnym fragmencie. Muszę wspomnieć o rewelacyjny ilustracjach wykonanych przez Iacopo Bruno. Dodają niesamowitego uroku książce i sprawiają, że możemy bardziej wczuć się w całą historię. Co mogę jeszcze powiedzieć o całej trylogii? Zaczynając ,,Akademię Dobra i Zła" nie spodziewałam się, że aż tak mnie wciągnie i zabierze do magicznego świata pełnego starych baśni w nowej odsłonie. Natrafiłam na cudowną historię, która będzie mi towarzyszyła przez całe życie. Do tej pory czuję pustkę, która mnie owładnęła po zakończeniu serii i wiem, że nie będę mogła się długo pozbierać. Z wielką chęcią przeczytam jego kolejne książki i mam skrytą nadzieję, że jeszcze kiedyś napisze o Sofii i Agacie. Może kiedyś to się spełni.


,,- Powiedziała nam to, prawda? - Głos Klarysy przepełniała nadzieja. - ,,Stare i Nowe razem...". 
Dotknęła policzka Sofii. 
-,,Oba w dobrych rękach".

Sofia przeszła wielką przemianę w czasie trwania swojej baśni. Na początku naiwna, pragnąca być dobrą dziewczynką zmieniła się w silną kobietę, która mimo wszystkich swoich błędów, zrozumiała, że dobro i zło muszą działać w harmonii. Poznała swoją ciemną naturę i ją zaakceptowała. Zrozumiała, że zarówno ona, jak i Agata mogą mieć swoje szczęśliwe zakończenie. Agata również się zmieniła. Zakompleksiona, aspołeczna dziewczynka stała się dobrą i odważną królową, która nie boi się miłości i wie, że czasami trzeba coś poświęcić, by zapanowało dobro. Od dziecka uważana za złą pokazała, że jej serce jest dobre. Sofia i Agata w końcu zrozumiały swoje błędy i znalazły swoje szczęśliwe zakończenie. Tedros zmężniał i z aroganckiego chłopca zmienił się, z wielki trudem, w potężnego króla, który potrzebuje silnej królowej, by utemperowała jego wybuchowy charakter. W tej części musi zmierzyć się ze swoimi najgorszymi demonami i pogodzić się ze starami wrogami. Walczy zarówno o Sofię, jak i Agatę. Dwie dziewczynki są całym jego życiem i nie chce stracić żadnej z nich. Hort jest moim ulubieńcem. Pokochałam tego zawszonego, brudnego chłopca, który chciał tylko miłości Sofii. Przeszedł ogromną przemianę i stał się lepszą wersją siebie. Nie chodzi mi tu tylko o wygląd, ale również o charakter. Z chęcią śledziłabym jego dalsze przygody. Wiem, że by mnie zaskoczył. W tej książce spotykamy również Rafala — złego brata, który zawładnął Akademią. Mężczyzna wykorzystuje Sofię do własnych celów i sprawia, że następuje rozłam między przyjaciółkami. Pragnie władzy, którą może dać mu tylko córka Vanessy. W baśni spotykamy wiele innych postaci jak na przykład Dot, Anadil oraz Hester. Trzy czarownice wykazują się wielką odwagą i pomagają zachować harmonię między Dobrem a Złem. Przez książkę przewija się również Merlin, Lady Lesso i Dovey, Arik, Lancelot, Ginewra oraz inni bohaterowie. Właśnie oni sprawiają, że finał trylogii jest na tak wysokim poziomie i przebija wszystkie wcześniejsze księgi.


,,- Ale... ale... powiedziałeś przecież, że już mnie nie kochasz — wychrypiała. 
Hort okręcił się do niej. 
- Kłamałem."

Nadszedł czas na podsumowanie, które przychodzi mi z wielkim trudem. ,,Akademia Dobra i Zła. Długo i Szczęśliwie" to najlepsza książka trylogii, która zawładnęła moim sercem. Każda z książek o Agacie i Sofii zabrała mnie do pełnego magii oraz niebezpieczeństw świata, w którym żyją olbrzymy, czarownice, księżniczki i inne zarówno dobre, jak i złe charaktery mojego dzieciństwa. Chciałabym podziękować autorowi, że stworzył piękną baśń, która zyskała szczególne miejsce w moim sercu. Tajemnice, które zostały ujawnione w książce, zszokowały mnie, ale sądzę, że w głębi serca znałam prawdę. Tylko nie byłam gotowa jej zaakceptować. I tak zakończyła się moja przygoda z twórczością Somana Chainani i pragnę zachęcić wszystkich, bez względu na wiek, na zapoznanie się z tą trylogią. Dajcie jej szanse, a w zamian otrzymacie bilet do fantastycznego świata, który nie będzie chciał was wypuścić ze swoich objęć, a i wy nie będziecie odczuwali takiej potrzeby. Polecam!

Tytuł: Długo i Szczęśliwie
Autor: Soman Chainani
Seria: Akademia Dobra i Zła [ tom 3]
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: 19 stycznia 2016
ISBN: 9788376863207
Liczba stron: 528
Ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.