środa, 25 maja 2016

#35 Wyzwolona - P.C.Cast, Kristin Cast

Ciemność odrodziła się. Powoli, w brutalny sposób wygrywa walkę ze Światłością. Nic i nikt nie może jej powstrzymać. Tsi Sgili przeżyła i rośnie w siłę. Ogłasza się boginią i zamyka się w wieloma zakładnikami w swojej nowej świątyni. Macki Ciemności przejmują nad nimi kontrolę. Życie tych osób jest zagrożone. A Neferet pragnie zapanować nad światem. Zoey nie może pogodzić się ze śmiercią dwóch mężczyzn. Przekonana, że to właśnie ona ich zabiła, oddaje się w ręce policji. A czasu jest coraz mniej. Zostało zaledwie kilka dni nim Tsi Sgili zdobędzie to, co chce. Tymczasem w sercu pewnego silnego, mającego za sobą brutalną przeszłość, wojownika, pojawia się miłość i dobroć. W ostatniej części ,,Domu Nocy" pt. ,,Wyzwolona" czeka na nas ostateczna walka dobra ze złem. Czy adepci zdołają pokonać Neferet? Czy Kalona otrzyma odkupienie i wróci do Nyks? Czy Zoey będzie potrafiła poświęcić ukochaną osobę, by wygrać walkę z Ciemnością? Przekonacie się tego sięgając po XII tom ,,Domu Nocy". Zapraszam na recenzję!


,,-Kiedy to wszystko się skończy, chciałbym, żebyśmy poszli na piwo. Albo na sześć. 
-Umowa stoi. - Stark uśmiechnął się szeroko. 
-Bosko.-Pokręciłam głową.-Śmierć, zniszczenie, przekaz od bogini, a wy chcecie iść na piwo. 
-Nie teraz, Zo. Później — odparł Aurox..."



Zoey Redbird ma poważne kłopoty. Przekazuje Afrodycie kamień proroczy, a sama oddaje się w ręce policji i zrywa kontakty ze swoimi przyjaciółmi. Pragnie ponieść zasłużoną karę, nawet jeśli jej ciało miałoby odrzucić Przemianę i umrzeć. Jedynie miłość najbliższych może ocalić Zoey przed Ciemnością, która zawładnęła jej duszą. Niestety, z mroku wyłania się zło. Neferet ukazuje wreszcie śmiertelnikom swoje prawdziwe oblicze i ogłasza się boginią Ciemności, czyniąc z mieszkańców Tulsy swoich zakładników.
W ostatnim tomie cyklu „Dom Nocy” rozgrywa się potężna bitwa pomiędzy Światłem a Ciemnością – walka, która pokaże, kto zostanie wyzwolony, a kto przepadnie na wieki.

,,Cena jest godziwa, 
Twa miłość prawdziwa."
Właśnie zakończyłam moją przygodę z serią ,,Dom Nocy" autorstwa P.C.Cast i Kristin Cast. Czasami było lepiej, innym razem gorzej. Autorki stworzyły wiele tomów i nie wszystkie momenty się w nich udały. Wiele osób mówiło, że seria powinna dawno się skończyć. Moje odczucia były różne, ale nie żałuję, że sięgnęłam do tę serię. Dzięki niej przeżyłam niesamowitą, niebezpieczną przygodę, w której wraz z Zoey odkrywałam nowe tajemnice i walczyłam z Neferet. Bądźmy szczerzy — ta seria nie znajduje się na szczycie najlepszych książek, ale gwarantuje oderwanie od rzeczywistości, które tak bardzo lubię. W ,,Wyzwolonej" dochodzi do ostatecznej walki między Ciemnością a Światłością. Akcja zaczyna się od razu po zakończeniu poprzedniej części, więc nie ma chwili na odpoczynek. Cały czas gna do przodu i zbliża się do finału. Książka napisania jest z perspektywy różnych osób jak w poprzednich książkach serii. W tej natomiast najwięcej opowiada Zoey, Neferet oraz Kalona. To właśnie wokół nich rozgrywa się historią i są najważniejsi dla tej części. Moja przygoda z ,,Domem Nocy" zaczęła się jeszcze w gimnazjum — znalazłam ją w szkolnej bibliotece i natychmiast zabrałam się za czytanie. Mam swoich ulubieńców, którzy zajęli w moim sercu ważne miejsce. Nie jest ich dużo, ale ważne, że są. Czasami miałam wrażenie, że kontynuuję serię tylko dla nich. Nie żałuję, że natrafiłam na tę serię i z chęcią przeczytam kolejne książki autorek.

,,Ciemność będzie musiała zaczekać, bo ty jesteś moim światem. Jeśli stracę cię, zginę."

Zoey Redbird jest główną postacią serii, ale nie należy do moich ulubionych. Często miałam ochotę ją potrząchnąć, by przestała się nad sobą użalać. Na szczęście trochę się zmieniła. Powoli staje się Najwyższą Kapłanką, ale przed nią jeszcze długa droga. Stark nadal jest o nią zazdrosny, ale powoli przekonuje się do Auroxa. Silny, odważny mężczyzna stara się utrzymać Zoey w pionie. Stevie Rae to miła dziewczyna z sąsiedztwa, która w końcu znalazła swoje miejsce u boku Rephaima. Polubiłam jej postać. Otwarta, mająca gdzieś zdanie innych dziewczyna stała się odważną młodą kobietą, która wzięła na siebie ciężar utrzymania Czerwonych adeptów razem. Rephaim jest moją ulubioną postacią. Z wielką niecierpliwością śledziłam jego losy i cieszyłam się, kiedy w końcu znalazł swoją partnerkę oraz pogodził się z ojcem. Mam nadzieję, że Nyks uwolni go od jego przekleństwa. Damien od początku sprawiał, że na mojej twarzy gościł uśmiech. Po śmierci swojego chłopaka powoli wychodzi do ludzi i mam nadzieję, że bogini ukoi jego serce. Afrodyta również należy do moich ulubieńców. Z chamskiej, bojącej się dziewczyny wyrosła na silną, odważną Wieszczkę, która nie boi się miłości. Cieszę się, że znalazła Dariusa i w końcu znalazła swoje szczęśliwe zakończenie. Shaunee przeszła długą drogę, by stać się,kim teraz jest. Straciła swoją bliźniaczkę, ale odzyskała własną osobowość, która kiedyś zaprowadzi ją na szczyt, być może przy boku Erika, który z aroganckiego chłopca, stał się dojrzałym, pewnym siebie mężczyzną. Kalona stara się zmienić. Popełnił wiele błędów, które powoli zabierały cząstkę jego duszy. Teraz musi naprawić swoje relacje z Nyks i zyskać jej wybaczenie. Neferet zawładnęło szaleństwo i nic nie może jej powstrzymać. Aurox poświęca się, by ochronić przyjaciół. Zoey w końcu zauważa, że to nie tylko jej stary przyjaciel, ale również nowa osoba, która zasługuje na poznanie. W ,,Domu Nocy" przewinęło się wiele postaci, które miały znaczenie dla całej serii. Może i wy je poznacie?

,,Odwróciłam się do Starka, ale zanim zdołałam cokolwiek powiedzieć, chwycił mnie w objęciach i pocałował. 
-Tylko przeżyj — powiedział, gdy mnie wreszcie wypuścił. 
-Jeśli ty przeżyjesz. 
-Umowa stoi."

Podsumowując: ,,Wyzwolona" to obowiązkowa pozycja dla fanów serii. Zamyka serię ,,Dom Nocy" i ukazuje nam ostateczne zakończenie. Cieszę się, że przeczytałam ten cykl i przeżyłam niesamowitą przygodę. Autorki stworzyły ciekawą, barwną historię, do której czasami będę wracała. Jeżeli potrzebujecie czegoś ciekawego, będącego odskocznią od rzeczywistości to ,,Dom Nocy" będzie idealnie się nadawał. Polecam!


Tytuł: Wyzwolona
Autor: P.C.Cast, Kristin Cast
Seria: Dom Nocy (tom XII)
Wydawnictwo: Książnica
Data wydania: 17 czerwca 2015
ISBN: 978-83-245-8191-7
Liczba stron: 352
Ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.